söndag 31 oktober 2010

Rondas första utställning


Igår var Ronda och jag på SSUK´s utställning i Örebro.
Det var stor skillnad på förberedelser jämfört med att åka med bedlingtonterrier.
Det var så lite att packa med så jag glömde kameran så kortet härovan tog vi idag.
Ronda skött sig väldigt bra ända till vi skulle in i ringen, då skulle hon INTE gå.
Det var inte många steg domaren fick se men vi fick iallafall ett Hp och jag var jättenöjd.
Domaren trodde att hon skulle gå bättre när vi fick draghjälp av hanvalpen i BIR/BIM-valp.
Ja, så värst mycket bättre gick hon väl inte men domaren Wera Hübental var iallafall nöjd med det hon såg för vi fick BIR-rosetten.
Jag blev jätteförvånad och jätteglad.
Hon fick bra kritik med de träffande orden "rör sig bra när hon vill" och "snäll men envis". Ja, det är Ronda det.
Tänkte först inte stanna till BIS-valpfinalen för det kändes inte så roligt att stoppa upp hela raden med en hund som inte vill gå ordentligt. Men hur det var så blev vi kvar och vi gick in i ringen och Ronda gick hela varvet runt och hon gick även när domaren ville se oss fram och tillbaka. Jag var jättenöjd även om vi inte blev placerade.